Velmi zjednodušeně stopětadvacítky do 11 kW pro šestnáctileté, ale těch podmínek je tam víc. Takže:

  • lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3
  • tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW
  • čtyřkolová vozidla o výkonu do 15 kW s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3

Čili u tříkolek rozhoduje jenom výkon motoru, čtyřkolky/autíčka jsou omezeny ještě objemem a u motorek je to docela jasné. Buď elektrika do 11 kW, anebo stopětadvacítka s tímto výkonem. Čtyřtakty se na maximálních 11 kW dělají už dávno, pokud byste toužili po starém dvoutaktu typu Cagiva Mito nebo Honda NSR125, musíte ho nechat seškrtit z těch původních cca 30 koní. Poměr hmotnosti a výkonu je jen taková pojistka, aby někdo nedal 11kW motor do 60kilového pitbiku. U „normálních“ motorek si to hlídat ani nemusíte, ani ty s maximálním povoleným výkonem neváží méně než z daného poměru vycházejících limitních 110 kg.
Věkový limit: 16 let

Více na: https://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/ridicak-na-vlastni-kuzi-nastupujeme-do-kurzu-41184.html
Copyright © Motorkari.cz