Nová edice Ténéré 700 Rally

Cena - 299 400 kč

Kultovní barvy z rallye Dakar, lepší ochrana a vyšší specifikace

Model Ténéré 700 zaujal krátce po svém uvedení pozici nejprodávanějšího motocyklu střední třídy kategorie Adventure v Evropě - dosud bylo prodáno více než 8 000 kusů. Motocykl Ténéré 700 zaznamenal mimořádný úspěch, neboť spojuje výkon nezaměnitelného motoru s vysokým točivým momentem a agilní ovládání, pozoruhodnou univerzálnost a vysokou úroveň pohodlí při jízdách na dlouhé vzdálenosti. Legenda Ténéré sílí od uvedení zcela prvního Adventure stroje Yamaha v roce 1983. Nová verze Ténéré 700 Rally Edition svou klasickou modrou a žlutou barvou a černou grafikou Yamaha Speedblock oslavuje úspěchy hrdinů týmu Yamaha v rallye Dakar a jejich tehdejších strojů. Tyto speciální barvy jsou určeny výhradně pro novou verzi Rally Edition, což z ní činí nesmírně přitažlivý a sběrateli vyhledávaný motocykl pro všechny, kdo oceňují kultovní postavení původního modelu Ténéré a roli, kterou sehrál v závodech Dakar a v mnoha dalších rallye. Kromě speciálních barev se tento prémiový motocykl kategorie Adventure může pochlubit vyšší základní specifikací, je vybaven řadou součástí s nízkou hmotností, které nabízejí lepší ochranu a poskytují úchvatný zážitek z dynamické rallye jízdy.  

Zrod legendy Ténéré

Model Ténéré je pojmenovaný po obrovské písečné pláni v jižní části Sahary, která se rozpíná od severovýchodního Nigeru po západní hranici Čadu. Jeho kořeny sahají až do roku 1976, kdy společnost Yamaha uvedla svůj první velkoobjemový čtyřtaktní jednoválec - legendární model XT500. Tento všestranný motocykl ve stylu enduro, který je odolný, atraktivní a má jedinečný charakter jednoválce, dosáhl v Evropě okamžitého prodejního úspěchu a stal se na mnoho let jedním z nejprodávanějších modelů Yamaha.

Model XT a Dakar 

Asi nejvýznamnější kapitolou v pozoruhodném příběhu modelu XT500 byla jeho role na rychle se rozvíjející rallye scéně. Francouz Thierry Sabine měl sen, že opravdové dobrodružství zpřístupní každému jezdci, a uvědomil si, že všestranné motocykly v enduro stylu jako XT by mohly započít zcela novou éru jízdy v terénu. Sabine chtěl vytvořit dokonalý terénní závod, a jeho sen se splnil v prosinci 1978, kdy se na náměstí Place du Trocadéro v Paříži shromáždilo 182 strojů na startu prvního ročníku Rallye Paříž-Dakar. Mezi účastníky byla řada motocyklů Yamaha, a model XT500 se svou odolnou konstrukcí, terénním podvozkem a jednoválcovým motorem s vysokým točivým momentem se ukázal jako ideální stroj pro tento 10 000 kilometrů dlouhý podnik, který na nadcházející dekády změnil motocyklový svět téměř k nepoznání. Jezdci týmu Yamaha Cyril Neveu a Gilles Comte se zapsali do historie, když v úvodním ročníku Dakaru obsadili celkově první a druhé místo. Neveu zvítězil na stroji značky Yamaha také v roce 1980 - jezdci na stroji Yamaha XT obsadili celkově také 2., 3. a 4. místo. O legendárním postavení modelu XT500 již nebylo pochyb, stal se jedním z nejprodávanějších motocyklů v Evropě a pyšnil se početnou skupinou věrných příznivců. Připravil tak půdu pro vývoj nové generace strojů Yamaha Adventure, které by všem umožnily vydatse na životní výpravu

První Ténéré 

Model XT600Z Ténéré 1983 byl vybaven velkokapacitní palivovou nádrží, vidlicí s dlouhým zdvihem,kotoučovou přední brzdou a systémem zadního odpružení Monocross s jedním tlumičem. Byl prvním speciálně zkonstruovaným sériovým motocyklem Yamaha Adventure, který pozvedl výkon řady XT na novou úroveň. Nový model XT600Z měl stejně jako originální XT500 prokázat své schopnosti zvládnout i ty nejextrémnější podmínky na Rallye Paříž-Dakar a jeho silný výkon přispěl během prvních 6 ročníků slavné soutěže k nedostižným 18 umístěním značky Yamaha na stupních vítězů.

Hrdinové Dakar teamu Yamaha 

1983 byl také rokem, který potvrdil hrůzu nahánějící pověst Rallye Paříž-Dakar jako nejextrémnějšího motocyklového závodu - více než 40 soutěžících se až na 4 dny ztratilo v poušti a 75 % jezdců soutěž nedokončilo. Serge Bacou a Jean-Claude Olivier, jezdci týmu Sonauto Yamaha, kteří sedlali nový model XT600Z Ténéré, obsadili 5., respektive 7. místo, což byl pro oba jezdce a nový motocykl fantastický úspěch. V roce 1984 dojel Olivier na působivém 6. místě a jeho týmový kolega Bacou na 9. místě. Oba měli charakteristické modré závodní motocykly Ténéré, a stali se tak nedílnou součástí historie nejslavnější rallye na světě. Dosáhli legendárního postavení jako dva nejtalentovanější a nejcharismatičtější motocykloví rallye závodníci své doby. Jean-Claude Olivier, kterého všichni znají jako „JCO", byl nejen jednou z největších postav Dakaru, ale rovněž výkonným ředitelem společnosti Yamaha Motor France. JCO byl nejhouževnatějším a nejodhodlanějším závodníkem a také podnikatelem s vizí, který ze značky Yamaha učinil ve Francii značku číslo jedna. JCO se výrazně podílel na úspěchu modelu Ténéré, který se stal jedním z nejlegendárnějších a nejstálejších modelů značky Yamaha. Klasické barvy verze Ténéré 700 Rally Edition jsou tak dokonalou poctou jemu i dalším hrdinům rallye Dakar. 

Klasické barvy Rallye 

Model Ténéré 700, uvedený v roce 2019, je výsledkem jednoho z nejintenzivnějších vývojových programů společnosti Yamaha, který zahrnoval testování a hodnocení prototypů předními světovými rallye jezdci v řadě různých terénů po celém světě. Tento nejprodávanější motocykl střední třídy kategorie Adventure s kompaktním a agilním podvozkem a nezaměnitelným motorem CP2 o objemu 689 ccm s vysokým točivým momentem dokáže nabídnout vzrušující výkon v terénu a výjimečné pohodlí při dlouhých cestách po dálnici. Nová verze Ténéré 700 Rally Edition je hrdě sestavována ve Francii, společně s modelem Ténéré 700. Vyznačuje se speciální modrožlutou barevnou kombinací, která vzdává hold závodním motocyklům Yamaha, na kterých jezdili JCO a Serge Bacou na rallye Dakar v ročnících 1983 a 1984. Milovníci značky Yamaha rozpoznají kultovní design modelu XT600Z z roku 1983. Historický vzhled podtrhuje černá grafika Yamaha Speedblock, která z tohoto stroje činí originální poctu jezdcům a jejich strojům, kteří inspirovali nespočet dalších, aby se vypravili za horizont objevovat nová dobrodružství a nezapomenutelné zážitky

Zvýšená ochrana 

Verze Ténéré 700 Rally Edition se v základní výbavě pyšní vysokou specifikací a je vybavena řadou součástí, které nabízejí lepší ochranu podvozku při jízdě v terénu. Vysoce odolný kryt pod motorem vyrobený ze 4 mm silného hliníku zaručuje lepší ochranu motoru a trubek spodního rámu. Navíc disponuje integrovaným montážním bodem pro box s nářadím. Je zde také černý hliníkový ochranný kryt chladiče, který je navržen tak, aby bránil pronikání malých větviček či kamínků. Laserem řezaný hliníkovýkrytřetězu pak vyzdvihuje prémiový styl tohoto modelu speciální edice

Rally Seat 

Exkluzivní jednodílné sedlo ve stylu rallye poskytuje jízdní pozici ve výšce 895 mm, tedy o 20 mm výš, čímž je zaručena přímější poloha spodní části těla a snazší přechod ze sedu do pozice vestoje při jízdě v terénu. Jeho konstrukce ze dvou materiálů zaručuje špičkový vzhled a zpracování, kultovní klasické barvy doplňuje bílé logo Yamaha.

Akrapovič 

Motor CP2 o objemu 689 ccm je vybaven nasazovacím tlumičem výfuku Akrapovič s výrazným zvukovým projevem, který umocňuje dojem z vysokého točivého momentu při zrychlování. Tato vysoce kvalitní lehká koncovka je vybavena karbonovými tepelnými štíty, které dotvářejí celkový dojem kvality.

LED směrová světla

Lehká, kompaktní LED směrová světla vpředu a vzadu se podílejí na moderním, elegantním stylu a současně Adventure motocyklu s vysokou specifikací dodávají drsnější a robustnější vzhled.  

Chrániče nádrže 

Speciální pryžové chrániče nádrže jsou u verze Rally Edition v základní výbavě. Jejich cílem je poskytnout vyšší přilnavost kolenům a vnitřním stranám stehen během zrychlování, což jezdci pomáhá dosáhnout optimální kontroly.

Teréní rukojeti řidítek

Řídítka jsou vybavena terénními rukojeťmi, které podtrhují ryzí terénní schopnosti stroje a výrazně přispívají k posílení sebevědomí jezdce při jízdě v prašném terénu či blátě.

Ténéré 700 Rally Edition - vlastnosti

• Kultovní klasické barvy ovlivněné historickým továrním závodním motocyklem pro rallye Dakar
• Duch rallye díky sedlu ve stylu rallye, chráničům nádrže a terénním rukojetím
• Lehký nasazovací tlumič výfuku Akrapovič zajišťuje výrazný zvukový projev
• Zvýšená ochrana díky vysoce odolnému krytu pod motorem, krytu chladiče a krytu řetězu
• Odolná a moderní LED směrová světla vpředu a vzadu
• Nezaměnitelný čtyřtaktní motor CP2 o objemu 689 ccm poskytuje vysokou úroveň lineárního točivého momentu
• Lehký, pevný dvojitý kolébkový rám z ocelových trubek
• Štíhlý, kompaktní, ergonomický design
• Agresivní maska ve stylu rallye se čtyřmi LED světlomety
• Nastavitelné přední a zadní odpružení s dlouhým zdvihem
• Odolná, lehká 21palcová / 18palcová kola s drátěným výpletem a pneumatikami Adventure
• Vypínatelný systém ABS pro nastavení za provozu